عارضه ها و به تعبيري ديگر، مسايل كدامند و چگونه بايد آنها را حل كرد؟
امروزه از تیم ها فقط خواسته نمی شود که وظایف روتين خود را انجام دهند بلكه آنچه نقش آنها را در سازمانها پررنگ تر ساخته است اين است كه از آنها برای حل مشکلات درخواست كمك مي شود. البته شايد فکر کنید هرچه تعداد مغزهايي كه با هم کار می کنند بيشتر باشد، به راه حل های بهتري دست خواهيم يافت. اما واقعیت این است که اغلب تیم های حل مسئله قربانی ناکارآمدی، درگیریهاي زايد و نتیجه گیری های محتاطانه می شوند و در نهايت فرايند مساله يابي و حل مساله با اختلال و يا به شكست منتهي مي شود.
مسايل مي توانند بزرگ يا كوچك باشند. ممكن است شما در مسير بازاريابي كسب و كار خود، به بن بست زماني برخورد كرده باشيد در حاليكه محصول شما به زمان حساسيت زيادي دارد. و يا ممكن است ترافيك خانه تا سازمان شما سنگين باشد و هر روز با تاخير به مقصد مي رسيد. به هر حال مشكلات هرچه باشد معمولا از يك فرايند پنج مرحله اي شناسايي و تشخيص مساله، ارزيابي و فرموله كردن مساله، شناسايي و انتخاب راه و حل، برنامه ريزي و اجراي راه و حل و در نهايت اخذ بازخورد و در صورت لزوم ادامه فرايند مساله يابي براي حل مساله كمك گرفته مي شود.
ما در نيكان با بكارگيري تكنيكهاي متناسب با كسب و كار شما در تمامي اين پنج مرحله در كنار شما هستيم.